Ing. Martin Švec

Datum a místo narození: 1.4.1981 Praha

Zkomolenina Švící vznikla logicky z mého jména (pro chytače za slovo: z příjmení) na lyžáku někdy v prváku na gymplu.

1987-1988 - ZŠ Mráčkova, Praha 4
1988-1991 - ZŠ Angelovova, Praha 4
1991-1995 - ZŠ Bílá, Praha 6
1995-1999 - Gymnázium Arabská, Praha 6
květen 1998 - seminární práce Technika řízení letadel
27.4.1999 - řidičský průkaz třídy B
duben 1999 - první vozidlo: Trabant 601 (AR-17-05, r.v. 1976)
17.5.1999 - maturita na Gymnáziu Arabská (Český jazyk, Anglický jazyk, Matematika, Fyzika)
červen 1999 - přijetí na Dopravní fakultu ČVUT
1999-2005 - studium na Dopravní fakultě ČVUT v Praze, obor Provoz a řízení letecké dopravy, projekt Dopravní pilot dle evropských standardů
srpen 2001 - modernizace vozového parku: Škoda Felicia Combi GLXi (AEZ-12-74, r.v. 1995)
27.6.2005 - obhajoba diplomové práce (Nové metody a příručky pro výuku letecké radiotelefonie) a státní závěrečné zkoušky (Letecké předpisy, Letadlová technika, Plánování a provádění letů) na FD ČVUT v Praze
27.7.2005 - nástup k L-Consult, s.r.o. - letecké společnosti a provozovateli mezinárodního letiště Mnichovo Hradiště
27.7.2005 - přestěhování se do Turnova
29.9.2005 - promoce v Betlémské kapli
7.12.2005 - změna auta: Renault Laguna Grandtour 1.6 16V  (5A5 8129, r.v. 1998)
3/2006 - pořízení domečku a začátek velkého budování...
28.8.2006 - změna trvalého bydliště do Turnova
4.9.2006 - ve 13:01 narození syna Robina (52 cm, 3,80 kg)
24.9.2007 - nastěhování se do vlastního bydlení s rodinou :-)
20.2.2008 - nástup k letecké společnosti Silesia Air, s.r.o.
1.10.2008 - přehlášení auta do místa trvalého bydliště (3L3 9220)
26.7.2010 - změna stavu na "ženatý" aneb "jak jsem si vzal Alenku"
12.11.2010 - po kolapsu Laguny jsem pořídil novější: Renault Laguna II Grandtour 2.0 dCi (r.v. 2007)
5.9.2011 - ve 4:42 narození syna Alana (51 cm, 4,20 kg)
17.12.2012 - koupě pozemku pro účely zahrady a postavení chaty
06.05.2013 - koupili jsme stavební auto pro transport velkých věcí - Ford Transit 2.5DI (r.v. 1997)
23.05.2013 - koupili jsme maringotku a usadili ji na zahradu
31.07.2015 - první start Trabanta po 14 letech stání https://www.youtube.com/watch?v=M0TFnT0bXOM a 22.09.2015 první rozjetí https://www.youtube.com/watch?v=8C1Y0K1bIPQ

 

Stručný časový průběh mého leteckého nadšení a profesní postup:

1983 - let s rodiči do Bulharska (Burgas) letounem Il-62M ČSA
1987 - let s rodiči a sestrou do Bulharska (Burgas) letounem Il-62M ČSA
1994 - nastala ta chvíle, od které už mě letadla nepustila..
duben 1996 - 15minutový let ultralightem TL-32 Typhoon na letišti Praha-Točná
9.8.1997 - let s rodiči a sestrou na Krétu (Heraklion - Nikos Kazantzakis) letounem Il-62M Egretta (OK-JBJ) fotky
16.7.1999 - let vojenským An-26 (ev. č. 2507) Praha-Kbely - Čáslav - Pardubice - Ostrava-Mošnov - Přerov - Praha-Kbely fotky
1.8.1999 - let s rodiči a sestrou do Turecka (Antalya) letounem Boeing 737-400 (OK-TVS) Travel Service fotky
9.10.-11.12.1999 - teoretická výuka pro výcvik pilota kluzáků v Aeroklubu Točná
12.10.1999 - exkurze v Hangáru F na letišti Praha-Ruzyně
14.10.1999 - exkurze na 6.zDL Praha-Kbely (pplk. Rudolf Štědra)
12.4.2000 - první let na L-13 Blaník s instruktorem
27.9.2000 - let s rodiči a sestrou na Mallorcu (Palma de Mallorca) letounem Boeing 737-400 OK-TVR (Capt. Ing. Petr Jirmus, F/O Josef Minařík)
3.2.2001 - Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby
23.10.2001 - zdravotní způsobilost I. třídy
4.11.2001 - zahájení výcviku na letounu Cessna 172G (OK-VKF) v letecké škole Delta System-Air v Hradci Králové
9.3.2002 - první sólo na C 172 (OK-VKF)
25.3.2002 - Všeobecný průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby
8.7.2003 - PPL(A) - průkaz soukromého pilota (C 172M OK-FKD, Ing. Jiří Unzeitig)
14.8.2003 - přeškolení na Cessna 172RG Cutlass RG II (OK-KKA)
9.4.2004 - kvalifikace Night/Noc (C 172M OK-FKD)
10.4.2004 - přeškolení na Zlin 142 (OK-NOA, OK-KNL)
13.9.2004 - teoretická zkouška ATPL(A) na ÚCL
6.11.2004 - přeškolení na Zlin 43 (OK-COB, OK-FOK)
11.11.2004 - IR/SE - přístrojová kvalifikace pro jednomotorová letadla (C 172RG OK-KKA, Ing. Tomáš Strnádek)
20.12.2004 - MEP + MEP/IR - přístrojová kvalifikace pro vícemotorová letadla (PA-34-200T Seneca OK-DKP, Petr Člupný)
31.3.2005 - CPL(A) - průkaz obchodního pilota (C 172RG OK-KKA, Petr Člupný)
27.7.2005 - nástup ke společnosti L-Consult, s.r.o. (nyní Air Bohemia) jako pilot a dispečer letecké dopravy
26.6.2006 - obdržení AOC CZ-60 pro společnost L-Consult, jehož zisk byl mým velkým úkolem; zároveň funkce Vedoucí jakosti (Quality Manager)
2.5.2007 - přeškolení na PA-32-301FT 6X (OK-SIV)
30.8.2007 - dosažení požadovaných náletů pro velitele vícemotorových letadel v obchodní letecké dopravě dle JAR-FCL 1
16.9.2007 - podání výpovědi u společnosti L-Consult
30.11.2007 - ukončení pracovní činnosti u společnosti L-Consult, s.r.o. (nyní Air Bohemia)
28.1.2008 - absolvování kurzu MCC - Součinnost vícečlenné posádky u Let's Fly (ULT-28, Praha-Letňany)
20.2.2008 - nástup ke společnosti Silesia Air, s.r.o. jako pilot; zahájení výcviku Citation V ve FlightSafety Paris
17.3.2008 - typová kvalifikace na Cessna 560 Citation V (C500/550/560/IR)
5.9.2009 - dosažení požadovaných náletů pro kvalifikaci dopravního pilota (ATPL)
10.-26.5.2010 - výcvik na Citation XLS+ ve FlightSafety Wichita Cessna Learning Center ukončený zkouškou v rozsahu ATPL
31.5.2010 - typová kvalifikace na Cessna 560XL Citation XLS+ (C560XL/XLS) a ATPL(A) - průkaz dopravního pilota
9.9.2010 - přeškolení na C 560XL Citation Excel (OK-SLX)
16.10.2012 - jmenování vedoucím výcviku posádek (Crew Training Manager)
6.6.2014 - kvalifikace TRI (Type Rating Instructor) na C56X
26.1.2016 - kvalifikace TRE (Type Rating Examiner) na C56X

 

Letecké kvalifikace:

Kvalifikace:   ATPL(A), SEP (expired), MEP (expired), C500/550/560 (expired), C560XL/XLS, IR, TRI, TRE
Typy:            Cessna 172/182/560/560XL, Zlin Z-43/142, Piper PA-32/34

Nálety k 31.12.2015:

Celkový nálet: 5860 h, z toho PIC 4474 h, F/O 1061 h, Multi-crew 5158 h, IFR 5150 h, MEP 323 h, Jet 4869 h, simulátor 198 h

C 172:         140 h    od 04.11.2001
C 172RG:    71 h      od 20.04.2002
C 182:         5 h        od 05.08.2009
Z-142:         39 h      od 03.04.2004
Z-43:           206 h    od 30.10.2004
PA-32:        7 h        od 20.04.2007
PA-34:        323 h    od 21.11.2004
C 560:         882 h    od 16.03.2008
C 560XL:    3987 h  od 30.05.2010

 

Od první třídy (jako ZŠ) jsem hrál na housle, přičemž do hudební školy jsem aktivně chodil do června 2005. Mým dlouholetým učitelem byl Karel Fišer, kterýžto byl i dirigentem našeho komorního smyčcového orchestru. Fišer a orchestr byly pro mě tím, co mě u hry na housle drželo, protože Fišer je nejen výborný učitel, ale i skvělý člověk. Nebýt jeho, možná bych s tim dávno praštil. Zde uvádím některé z energických projevů Fišera, které jsem stihl zaznamenat.

Tenhle čudlík hází na začátek této stránky...