LET/Letecké závody/Aircraft Industries

V roce 1996 bylo rozhodnuto, že do LETu vstoupí investor, ale ani jeden ze čtyř kandidátů (včetně Ayres) neuspěl. V srpnu 1998 LET koupila americká Ayres Corporation za 4,5 milionů dolarů a generálním ředitelem se stal Turner Bostwick. L-610G obdržel nové obchodní označení Ayres 7000 a současně probíhal vývoj cargoletounu Ayres LM-200 Loadmaster; ze všeho však sešlo.V roce 2000 měl LET 1 480 zaměstnanců. Za květen a červen 2000 zaměstnanci nedostávali celé mzdy, v červenci a srpnu mzdy nedostali vůbec. Počátkem srpna se zastavila výroba. 30.8. americká společnost Pan Pacific Airways podala návrh na konkurs Letu, protože Ayres je jejím dlužníkem. K návrhu se připojily Konsolidační banka a VZLÚ. T. Bostwick chtěl firemní letiště prodat Aeroklubu Kunovice za tři miliony dolarů. 24.10.2000 byl na LET vyhlášen konkurs. Počátkem listopadu Úřad práce Uherské Hradiště vyplatil zaměstnancům LETu mzdy za květen až červenec. K 1.3.2001 bylo propuštěno 113 zaměstnanců. V červenci 2001 se vítězem výběrového řízení stal Moravan Aeroplanes a 16.8. ho koupil za přibližně 200 milionů korun. V té době měl LET 1 100 zaměstnanců. Podnik byl přejmenován na Letecké závody Kunovice. V lednu roku 2002 byl vyroben a v únoru prodán jeden L-410 korejskému ministerstvu lesů. Počátkem května 2002 byl další L-410UVP-E20 dodán brazilské společnosti TEAM. Od března 2005 byly Letecké závody opět v konkurzu. Společnost koupila Aircraft Industries. V roce 2010 bylo dodáno 8 L-410 do Ruska, Brazílie, Francouzské Guyany, Bulharska a Slovenska.

Tenhle čudlík hází na začátek této stránky...