LET L-200 Morava

V roce 1955 započal vývoj letadla kategorie aerotaxi jako náhrada za Ae-45. Nový letoun L-200 Morava uskutečnil první vzlet 9.4.1957. V létech 1960-1964 probíhala sériová výroba, která dala 347 letadel verzí A a D. Původní verze A měla dvoulisté a vylepšená verze D kratší třílisté vrtule. L-200 je pětimístný letoun se dvěma motory M-337 po 154 kW.

verzeL-200A 
typ 
1.let9.4.1957 
rozpětí [m]12,33  
délka [m]8,61  
výška [m]2,22  
rozpětí VOP [m]    
rozchod podvozku [m]   
rozvor podvozku [m]   
nosná plocha [m2] 17,28  
plošné zatížení [kg/m2]    
šíp ve 25% tětivy křídla [°]   
štíhlost křídla  
hmotnost prázdného letounu [kg] 1 325  
normální vzletová hmotnost [kg]    
maximální vzletová hmotnost [kg] 1 950  
max. hmotnost nákladu [kg]   
max. hmotnost paliva [kg]    
kapacita cest.+posádka 4+1  
maximální rychlost [km/h / M]    
max. cestovní rychlost [km/h / M] 292  
cestovní rychlost [km/h / M]    
maximální rychlost v H=0 [km/h]   
přistávací rychlost [km/h]    
stoupavost [m/s]    
dostup [m] 5 400  
dolet [km] 1 710  
dolet s přídavnými nádržemi [km] -  
délka rozjezdu při vzletu [m]    
délka dojezdu při přistání [m]    
maximální násobky přetížení [g]    
poměr tah:hmotnost  
pohonM-337 
hmotnost motoru [kg]    
maximální tah/výkon [kN/kW]2x 154  
počet závěsníků -  
výzbroj- 
-  
-  
-  
radiolokátor-  

Tenhle čudlík hází na začátek této stránky...