Jako první uvedu naši třídní Irenu Šebkovou známou pod přezdívkou Fimba, jež nás vyučovala byjologijy.

Otevři si knížku na straně 179, tam máme, tam máme ten systém. Takže teď si sedni, votevři si sešit a začni si pomalu dělat výpisky. No, a teď samozřejmě budu zkoušet, tak Láďa Lhoták, Láďo poď. Tak, tvoje první otázka, tvoje první otázka, Vladimíre, ty kouříš? A vědí o tom rodiče? Tak a tvoje druhá otázka, charakteristika kruhoústých. Mmm, ano, výborně, ano, výborně, ano,... Ano, výborně, která část je nejnápadnější? Mezimozek, mezimozek, dobře. Dýchání, ty láčky jsou podepřeny... Dobře, řekni mi ňáké zástupce paryb. Dobře, jednička. Tak další, tak Lucie poď, tak tvoje první otázka, charakterizuj paryby, ano, ano, ano, ano, a je, ano výborně, ano, ano, výborně, bezvadně, na povrchu, ano, výborně, ano, ano, ano, výborně, dobře, mhmm, ano, ano, no končí, ano, výborně, ano, ano, pětižaberní, a co ty zuby, to ani né, ale, ale u těch paryb, a to jsou, tak cévní soustava, ano, ano, ano, ano, výborně, jak je to s rozmnožováním, no to ani né, jo je, máš pravdu, co to je živorodost, no že jsou živorodí, viď. Já myslim, žes to uměla, tak jednička, to ste mě potěšili, tak dál zkoušim, tak Moniko poď... Ty ses to neučila? To ani nezkusíš? Tak rovnou pětku? No, to mě trochu mrzí.

Tak Lenko poď. Máš tady čtyřku a pětku. Tak, charakterizuj ryby jako celek. No. Hele, přestaň se nejapně smát. Mm tak. Ano. Mhmm. Počkej, tak pod pokožkou je škára. Mhmm to sem radši neslyšela. Takže osou je páteř, která je jako u člověka z obratlů. A ty víš, co vytváří, vytváří kanál... ano. Eště bych se věnovala těm obratlům. Oni namají jen výběžky, oni mají taky výběžky...já se pominu. Tak ploutve. No. Ploutevními paprsky...Vona mě zkouší! (směje se) Tak pozor, ne všechny. Jenom jedna je ukotvena. A já se ptám, která. No ta hřbetní, viď. Tak dál. Ano. Pou...mmm tak dobře. No. Tak dál. Mhm. Mhm. Mmm mhm. Cože? Ano, správně. Dobře. No. To sem zvědavá. Tak jak to je? Já se z toho picnu. Že já mám žábry... Dobřes to řekla. A ty žebra. Jaká jsou ty žebra? No. No to bych teda, na to čekám celou dobu. Ano. Ano. A je sbírána čím...a to se nazývá...splav. Ano. Tak rozmnožování. Ano. Jikry kladou jaké vajíčka? No. A vývin je. No, jak se nazývá ta čerstvě vylíhnutá ryba? No plůdek. No Lenko, Co s tebou, to je děsný. Tak uveď ňáké příklady paryb. Prosím tě to zvládneš. Tak paryby. No, ale já ti musim dát trojku. To sis moc neopravila.

Největší problém je tady v tom, že jak už jsem tedy řekla...
Ticho Pavle. Prosím tě, to záleží čistě na vás. Chtěli byste psát ještě před tim testem psát klasickou písemku nebo bez a budu to jenom zkoušet?..Tak a já musím zapsat do třídnice...
Buť zticha! Klidně můžeš jít pryč a budete si to psát sami. Zvoní, jé to je skvělý, hned tě vyzkoušim.
Patří tam třeba i gibon nebo...i gibon.
Vy víte, že v Krkonoších jsou vlastně bludné kameny uprostřed rovné krajiny.
Ta první část je jednoduchá, jo, takže to všichni zvládnete. Ta druhá už je horší, ale neni.
Můžeme si třeba dát, ale to tam dávat nebudu, aby se to nepletlo.
To je dobře, že to Láďa na to myslí, protože to je teď teda jako to je jako, jako důležité.
Prosím tě, tenhleten Homo Habilis, tenhleten Homo Habilis, éé, Homo Habilis, se nalezl v rokli 30 metrů hluboké...Tedy, to nevim, jak jsem na to přišla, prosím tě, ta rokle je 25 kilometrů hluboká, tak si to tam ňák oprav, je tedy, éé, je tedy 25 km hluboká a 30 m dlouhá. Vůbec o tom nediskutuj...Já se vo tom vůbec nechci bavit, prostě to tak je. Tak počkej, já se teda, já se teda podívám. Jo, prosím tě, ta rokle je samozřejmě 30 m hluboká a 25 km dlouhá. To je tim, jak se pořád bavíte...
Jinak tedy se znecitlivění používalo k znecitlivění.
Dále čtvrtou skupinu, éé, čtvrtou skupinu, éé, ta čtvrtá skupina jsou, ta čtvrtá skupina je tedy, je tedy indolový cyklus.
...A ty jsou odvozeny, éé, ty jsou odvozeny od, éé, od těch.
A teď tedy, éé, a teď tedy to je velmi důležité, my si je můžeme rozdělit, my si je můžeme rozdělit, éé, rozdělíme si je na, éé, tedy...
Jó, v jako, no to je pravda, takže vlastně, nó, to je dobře, že se ptáš, takže já to zopakuju...
Takže my jsme minulou hodinu hovořili o, my jsme minulou hodinu hovořili o,... takže my jsme minulou hodinu, minulou hodinu hovořili o polysacharidech, takže já to eště jednou napíši.
A proto tedy a co je teď zajímavé, éé, teda pardon, takže to je v důsledku toho...
A teď bych vám, ale vy se budete tlemit, vy se budete smát, protože já už se teď směju, já bych vám ukázala pokus, ale, já se směju, já bych vám ho ukázala, ale já sem trochu unavená, takže se směju, jenže von nejde plyn, ale vy se budete smát. Tak dobře, ale vopravdu se nesmějte...čemu se smějete?...Tak už ten zázrak nesu...no jó no...né to né, no vlastně by mohlo...ale už mi to k smíchu nepřipadá...A sakra, no, né jód to je, tak počkejte...Tak prosím tě eště jednou, já jsem přinesla nový todlencto a jestli to nebude teď fungovat, tak končim s veškerými pokusy...Všechno je to proti mě dneska, takže já to takle to, ale vy nic neuvidíte. A buďte zticha, už mě to rozčiluje, vedle je pani ředitelka.
Prosím tě, když se jedná o tělní pokryv, je tam tedy zahrnut tělní pokryv. A prosím tě tady teď je ten nejdokonalejší smysl savců, tak je tedy, to jsem myslela, že je to áčko, ale to jsem ňák...
Dále si poznamenáme tkáň pojivová a to vy už dobře znáte, takže to tady ani nemusim, éé, takže to tady nemusim, nemusim opakovat.
Takže močovody, jak už jsem název, éé, jak už tedy název, množné číslo názvu dává, jedná se tedy o párový orgán.
Čichové laloky, a jak už název dává, je to tedy čichové laloky a poznamenáme si, že je to asi v těhle místech.
Tak a teď deme na tu druhou jakoby část, no a co je teď my si je, my si uděláme ještě rozdělíme, éé, rozdělení a to je podle tedy za prvé nebo za á...
Oni nemohou pracovat a teď dávejte dobrý pozor, to je to, o čem chci hovořit, vy, co vidíte, vy nic nevidíte a nechte toho.
Prosím tě, pššš, dělala jsem to po hodině a půl, takže je to od 18.30 do 19.00, a když ten projev ve 4 začne, tak třeba ve čtvrt na 4 skončí, jo, takže takle.
Matko rozsviť. To je očistec.
Co ste si, kdybyste, co ste, ale kdybyste byli zticha, co ste tam nebyl,... je mi jedno, vy to můžete, kdybyste byli potichu...
Jak bude úprava tohoto, té, to, toho programu... Tak teď mi my už hele...
Vy víte, že prokaryotická buňka má jednu membránu a to pouze jednu.
No, had má prosím tě místo na skříni, tam hezky leží a takle má tu hlavu, jako, kouká na mě, no jako když se na něj podívám, tak...voni ty oči nejsou úplně prázdný, jsem z toho trochu taková... a ten jazyk, jak má... Jak je chlupatej, já vim, že je plyšovej, to jako vim, ale... No. Dokonce jsem si ho jednou vzala do postele.

Myslím, že Fimby už bylo dost, takže nyní pár vět naší francouzsžszštinářky - Danuše Skácilíková:

Celá ta kompozice jsou cvičení z učebnice. Přesně ti řeknu, kde to je... No samozřejmě, že passé simple tam nenajdeš, to v učebnici neni.
Je to kaple, která má dvě kaple. Z tama sejdeme do přízemí, kde jsou všechna patra... Je tam bod ve tvaru slunce.
...A kolem se spirálovitě točí taková spirála.
Ve Francii jsou sypermaršé (supermarché) a ypermaršé (hypermarché), což jsou takové samoobsluhy, ve kterých se l klián~ (le client) sám obslouží.
Je tam kelímek na vypláchnutí vody... Já se zeptám, kolik tam stojí ceny... Tam si dáte dvě jabka a ona se vám tam vylepí ta cena.
Kdyby se ti něco stalo, tak musíš bejt ve škole nebo na výletě.
vybírá ze tří možností: Já bych tam dala kóntr (contre), nebo to áčko, ale mohlo by tam být i todle.
Považuje SE, hmm, to je zajímavý, že je to zvratný.
Il goutera un bon Médoc. Co to je Médoc? Něco to bude. Něco ochutná, ano, něco ochutná, to je ono.
Včera mi to vysvětlili. Je tam skutečně bon. Nevim proč. Ona mi to neuměla vysvětlit.

Nejzajímavější člověk na škole, jenž učí fyziku a matematiku, tvoří plno zvláštních a vtipných vět, které málokdy stihnu zaznamenat. Jeho jméno je Jan Benedikt Jupa:

Rozum je šáša, který nám vždycky potvrdí to, co chceme.
Jakto, že je támle ampérmetr? A jakto, že je to navíc voltmetr?
Mám takový pocit, že tu něco visí... Co to asi je?.. Kdo to sem mohl dát?.. Á jablka...
To jsou záludní ďáblové, ale my je přelstíme.
Hádanka na doma. Představme si rytířské turnaje. Ve středověku, všichni znáte rytířské turnaje. To je kůň, řekněme, na něm rytíř... no, definujme to jako koně. Rytíř má chochol, přilbu, hledí a dřevce, že jo. Víte, že rytíři ve středověku měli dřevce? To není kopí, rytíři mají dřevce, to dřevce. To je zajímavé, neni ten dřevce nebo ta dřevce, ale to dřevce. Tak, tady je ještě jeden kůň, jestli se mi povede, no, to je spíš ondatra...řekněme, že je to způsobeno vzájemným pohybem.
Jak se nazývá ten, co jezdí na tom prkně? Snowboardista? Snowboardista, že jo. Tak zanedbáme tření a spustíme snowboardistu z okraje ďolíku.
...což vyplývá ze zákona síly. Ten zákon na nás moc nehledí. No to by měl, že jo, když jsme ho vymysleli.
Víte, co to je rumpál? No, kolo na hřídeli. To mě zkoušela jedna pani ve vlaku, jestli vím, co je to rumpál. Já jsem odpověděl, že ne, poněvadž jsem myslel, že mi řekne dobrý vtip, znáte to ne, takové hádanky s vtipem, no a ona řekla: "Tak vy taky nevíte, co to je rumpál?"... No, tak to je kolo na hřídeli a na něj se navíjí lanko, že jo. A když to ňákej Jožka udělá obráceně, tak se mu to navine na páku a vcucne ho to...dovíkam.
Tak se pokusím o obrázek koně, což je nad moje síly, no, je to spíš mravenečník, ale ten vůz bude už elegantnější.
No to je hezká věc. Kuchařka taky umí ovládat sporák, ale neumí ho vypočítat. A to vy umíte...
Takže bych na vás apeloval, to jest volal k vám. Tak: volám k vám, no, vyzývám vás, abyste se do příštího semináře podívali na moment setrvačnosti.
Tak ještě máme čas na jeden zajímavý příklad, a sice na dva příklady. Ten první by byl takovýhle. A já ho mohu i demonstrovat, že jo?
Tak tohle znáte, ne? To je počítač. Ne, to je monitor, to neni počítač. Uvidíme, jestli bude ještě fungovat. Tak ho zapneme a stiskneme libovolnou klávesu... Teď si tam natrapajdíme ty body... Teď jako se to vypíná? Asi takhle, ne? To už jsme jednou zažili...

Musím zde uvést také našeho učitele matematiky. Je dost dobrej a až na jeho občas ošemetné známkování jsem k němu neměl výhrady. Jeho časté poznámky k příkladům jsou sice vtipné, ale nestíhám je psát. Tedy prom. mat. Luboš Lauterbach a alespoň pár jeho poznámek:

Vedle toho si napište nebo nadepište nadpis a sice kombinace a pod to si udělejte pomlčku, jsou skupiny prvků...
No, a kolik vytvoříte možností? Šest... a to je šest možností, ne?
A napište si héj hola, to je neuvěřitelnej bordel...!
A teď dávejte pozor, z toho bych se zbláznil, hej(!), tady počítat ňákej faktoriál, no, a teď se to ňák zkrátí, ne(?), je jich pět a pět, ne(?), a sem hotov, ne(?), ju? No a teď si představte, že ňákej pižďuch tady...no to by byla tragédie.
Tak a jeden příklad s vykřičníkem, jo? Tady je V jako vy, třeba, ne(?) a tady jsem J jako já...
Ve třídě 3.D (to byla naše třída, pozn. authora) je 30 žáků, ne(?) a rozdělil bych jí na dvě stejné skupiny. A chtěl bych zjistit, jaká je pravděpodobnost, že Herová s Petříkem budou ve stejné skupině.
Je ňáký stroj a ten vyrobí za ňákou dobu třeba 100 výrobků. Z toho sou dvě šajsny, takže pravděpodobnost je asi 0,98 ne?
Tak já vám trochu vysvětlim tu definici, kdo jí pochopí, tak dobře, kdo né, tak... taky dobře.
Tak jenom takové shrnutí, napište si za tim shrnutí... Tak jak bychom to napsali? Tak shrnutí. Za prvé zjistíme derivaci...
Tak teď vám řeknu, je to taková blbost, ale co učim, tak sem si řikal, jak bych to těm žákům přiblížil. Konvexní a konkávní. No, je to taková blbost, ale tohle mi připomíná takovej hrníček, ne(?), jako když do něj někdo kopnul, ne(?) a káva se vyleje. Takže konkávní, kopnul do kávy, konkávní. Tak to je jenom taková blbost, kdo by si to chtěl ňák podle toho zapamatovat.

Na dějepis jsme měli, no...hi... Lenku Dvořákovou:

Dícnhoférové...Diezen...ne...Die...já to jméno asi...nenapíšu...Diez...ne, někdy se z...nebo...tz...no...já sem trošku disgrafik...a vždycky vynechám jedno... písmenko.
Tak už se nebavte, ať se nemusim zbytečně... rozčilovat. A otočte se! Mě vaše záda nezajímají! Nemusíte takle dávat najevo, že vás dějepis... nezajímá! Vždyť z vás budou polovzdělanci, tohle je národní...minulost! Tak jste si měli vybrat jinou školu..., kde dějepis...neni! A jestli budete ještě votravovat, tak si o vás budu myslet, že ste... ignoranti. Tak.
Vás je tady...polovina, v béčku jich bylo taky pět a půl, tak co mám dělat?... Tak něco dělejte, nebo to tady začneme kosit hlava nehlava! Co mám s váma...dělat, když je vás tady půlka?
Právník Tuka byl profesorem práv na právní fakultě a jako právník reagoval právně.

Paní učitelka Zora Sokolová nás vyučovala českému jazyku:

Tak a my jsme si četli kousek úryvek z Edisona počátek.
Všechno jídlo bylo na potraviny.
Ale on ho nenazývá satanem, ale...ano ano, nikdo, vždyť ten umírá o 10 let později.
Domov si vybírají témata domov...
Holub pracoval jako zaměstnanec.
Slavná, slavné dílo, von ten Ladislav Fuks byl skutečně mistr... Podobné dílo, tam totiž, abych se, abych ještě upřesnila.
Student efefúká se rozhodne emigrovat, nebo... se rozhodne emigrovat.
Narodil se rok po bitvě na Bílé hoře, nebo v roce 1621.
Arnošt Lustig v roce 1968 emigroval, žije v USA ve Spojených státech.
První vlna znárodnění se týkala jen těžkého strojírenství, to znamená doly, bankovnictví a podniky nad 500 zaměstnanců.
A pokud se týká naší látky, tak budete se bavit nebo učit?!

Učitelka na ZSV (základy společenských věd) se jmenuje Růžena Bechyňová:

Je to významné, vidíte, že z časového hlediska je to dlouhé období. Je významné?
Nebudu se na nic ptát, budu jenom mluvit. Nejdříve se zeptám. Kdy byl středověk? Jak to bylo s hospodářstvím?... Proč je pro feudalismus důležitá církev?...
Středověk je věk střední... Názory se vrbily... Slámová, vyvrb ňákou perlu.

Tenhle čudlík hází na začátek této stránky...