CASA C-295M

Typ vychází z CN-235, oproti kterému se vyznačuje především prodlouženým trupem. První vzlet prototypu (P1, pozn. zn. EC-295) se uskutečnil 28.11.1997 s letiště San Pablo v Seville. 30.11.1999 byla obdržena španělská certifikace INTA a 17.12. FAA. 15.11.2000 španělské letectvo převzalo první stroj.

V tabulce jsou pro srovnání uvedeny údaje i pro An-26, neboť právě An-26 byl u českého letectva nahrazen typem C-295.
verzeC-295MAn-26
typvojenský transportní letoun
1.let28.11.199721.5.1969
rozpětí [m]25,81 29,20
délka [m]24,50 23,80
výška [m]8,66 8,58
rozpětí VOP [m]    
rozchod podvozku [m]   
rozvor podvozku [m]   
nosná plocha [m2] 60,0 74,98
plošné zatížení [kg/m2]    
šíp ve 25% tětivy křídla [°]   
štíhlost křídla  
hmotnost prázdného letounu [kg] 11 150 15 020
maximální vzletová hmotnost [kg] 23 200 24 000
maximální přistávací hmotnost [kg] 23 200  
max. hmotnost nákladu [kg] 9 250  
kapacita paliva [l] 7 700  
kapacita cest.+posádka 71+ 43+5
maximální rychlost [km/h / M]    
max. cestovní rychlost [km/h / M] 576 550
cestovní rychlost [km/h / M] 482 440
maximální rychlost v H=0 [km/h]   
přistávací rychlost [km/h]    
stoupavost [m/s]   8
klouzavost    
dostup [m] 7 620 7 500
dolet [km] 1 455 - 5 630 2 550
dolet s přídavnými nádržemi [km]    
délka rozjezdu při vzletu [m]   1 250
délka dojezdu při přistání [m]   1 740
maximální násobky přetížení [g]    
poměr tah:hmotnost  
pohon2x Pratt&Whitney Canada PW127G2x Ivčenko AI-24VT + RU-19A-300
hmotnost motoru [kg]    
maximální výkon/tah [kW (HP)] 2x 1 972 kW (2 645 HP)) 2x 2 820 kW + 7,85 kN
počet závěsníků    
výzbroj  
   
   
   
radiolokátor   

Rozměry kabiny jsou délka 12,69 m, šířka 2,70 m a výška 1,90 m s objemem 56,9 m3. Šestilistá vrtule HS-568F-5 má průměr 3,93 m.

Tenhle čudlík hází na začátek této stránky...