Tu sobotu jsem spolu s dalšími třemi nováčky v AK Točná a jedním "zaběhlejším" jezdili s aeroklubáckým vozidlem Lada Niva. Za Nivou jsme měli připojený vlek s hlínou a zarovnávali jsme díry na dráze. Asi ve 12:30 nad letištěm prolétl ultralight Racek (OK-EUU61). Ve vysílačce (v Nivě) jsme slyšeli, že chce přistát. Uhli jsme z dráhy a on přistál na dráze 28R. Pokračovali jsme v práci a asi po deseti minutách jsme ve vysílačce slyšeli něco jako ...dráha jedna nula pravá pro vzlet volná. Uvolnili jsme mu cestu a hleděli na vzlétající letoun. Konstatovali jsme, jak je to elegantní a tichý stroj. Vrátili jsme se k práci a asi po deseti sekundách zastavila na cestě Škoda 120, vystoupil z ní člověk a něco na nás křičel. "Co?", ptal jsem se. Odpověď zněla: "Von spadnul!". Otočili jsme se a viděli letadlo na zemi. "No jo, sakra, votpojte to, rychle," řekl ten (služebně) starší člen aeroklubu. Odpojili jsme vlek a on na plný plyn odjel k místu nehody, kam jeli i všichni ostatní aeroklubáci. Běželi jsme za nimi. Pole bylo velice rozbahněné, "terénní" Niva se zahrabala hned na začátku, ostatní auta zůstala na též rozbahněné cestě. Přibíhali jsme k letadlu a viděli, že má ulomené pravé křídlo, zničený předek a že je otočené směrem zpátky k letišti. Když jsme přiběhli k letadlu, jednoho pilota už vyndali a ošetřovali ho. Druhý muž, původně sedící vpravo, byl povypadlý z letadla a sevřený zdemolovaným podvozkem. Vypadal, že je mrtvý, ale nakonec otevřel oči a něco zamumlal. První muž měl zjevně na několikrát zlomenou pravou ruku a střepiny v obličeji a na ruce. S ošetřujícími poměrně komunikoval. Druhý muž měl pravděpodobně zlomenou nohu a podezření na zranění páteře. Ošetřující nám řekli, že si vystačí, ať běžíme naproti sanitkám, které právě přijížděly. První jela po cestě sanitka značky Mercedes, která se ovšem zahrabala hned co vjela na pole. Za ní jel sanitní Nissan Patrol, který se s obtížemi na místo dopadu dostal. Po silnici přijely dva a po cestě tři hasičské vozy. Ze silnice sjet nemohly a na cestě se zastavily s prokluzujícími koly. Asi pět minut po těch dvou záchranářských vozech přiletěl policejní Bell 412HP a přistál hned vedle trosek letadla. Poté přijeli i policajti ve Felicii a v něčem terénním. Snažili jsme se sanitku dostat zpátky na cestu. Na místě byl i jeden člen aeroklubu se svým Pajerem, které má vpředu naviják. Najel za sanitku, stočil kola, zabrzdil, zahákli jsme sanitku a šli na to. Řidič sanitky na zpátečku protáčel kola, naviják pracoval, ale sanitka se ani nehla, Pajero se přitahovalo k sanitce. Řidič Pajera zařadil pohon 4x4 a vjel na pole před sanitkou s cílem vytáhnout ji kousek na pole. Z navijáku se už dost kouřilo a stejně se to nepodařilo. S Pajerem se rozhodl ji přeci jenom vytáhnout dozadu. Ovšem i Pajero mělo problémy se dostat z pole ven. Ale povedlo se a opět jsme zapřáhli lano navijáku za sanitku. Nyní nás na tlačení bylo šest (přidali se hasiči), řidič sanitky couval na plný plyn, naviják skřípal a řidič Pajera se ještě snažil couvat. Sanitka se sunula v blátě podél cesty, ale pořád se nemohla dostat z pole. V jednu chvíli to vypadalo, že se převrátí. Tímto způsobem jsme dojeli až k hasičským autům. Když nám uhnuli, sanitka se konečně dostala na cestu. Nivu se nám povedlo z pole vytlačit podstatně snadněji. Mezitím záchranáři stabilizovali jednoho zraněného (vlevo sedícího pilota) a Patrolem ho přivezli k sanitce, která ho již mohla odvést do nemocnice na Homolce. Druhého raněného se doposud stabilizovat nepovedlo. V tento "volný čas" jsem se dověděl, jak se ta nehoda stala: Letoun stoupal a při poměrně malé rychlosti pilot začal podle plánu točit doprava. Zatáčka byla skluzová, pilot se to pravděpodobně rozhodl řešit přidáním plynu a přitažením. V této fázi, kdy byl letoun na pádové rychlosti, křidélka téměř nereagují a letoun spadl do vývrtky. Podle stop na zemi bylo vidět, jak zavadil pravým křídlem o zem, křídlo se ulomilo, při pravé rotaci přídí narazil do země a asi po čtyřech metrech se zastavil. To vysvětlilo, proč byl letoun otočený do opačného směru, než kterým letěl. Asi za dvacet minut Bell konečně nahodil motory a se stabilizovaným zraněným odletěl do nemocnice v Motole, kde byl pilot ihned operován. Nivou jsem odjel zpátky na plochu, z které jsme odtáhli odpojený vlek, který vlastně zabraňoval případným přistáním letadel.